GDI, mysz
Wersja B
Rysowanie prostych figur geometrycznych.
- Zawartość obszaru roboczego okna:
- narysowana linia łamana
- w prawym dolnym rogu obszar specjalny o szerokości 50 i wysokości
50 pikseli
- Schemat rysowania:
- kliknięcie lewym przyciskiem myszy, gdy nic nie jest narysowane
- narysowanie koła o promieniu 5 pikseli wypełnionego jednolicie
aktualnie wybranym kolorem
- każde kliknięcie lewym przyciskiem, gdy jest coś narysowane -
narysowanie odcinka od punktu ostatniego kliknięcia do punktu aktualnego
kliknięcia
- dwuklik - usunięcie ostatniego odcinka; jeśli nie ma odcinka,
a jest początkowe koło, usunięcie tego koła
- Obszar specjalny
- ciemnoszare tło
- zawartość - odcinek narysowany piórem o aktualnie wybranym kolorze
i grubości
- kliknięcie lewym przyciskiem myszy - zwiększenie aktualnej grubości
o 1 piksel aż do 10 (kliknięcie lewym przyciskiem przy aktualnej
grubości 10 powinno ustawić grubość na 1)
- kliknięcie prawym przyciskiem myszy - zmiana aktualnego koloru
(cyklicznie: czarny, czerwony, zielony, niebieski)
- Rysowana łamana musi być zapamiętana, żeby scena mogła być prawidłowo
odświeżona np. po odsłonięciu okna
- wszystkie elementy składowe zachowują zawsze swoje parametry (każdy
odcinek ma być zawsze namalowany piórem o grubości i kolorze obowiązujących
w chwili dodawania do łamanej)