Tryby mapowania, skrolowanie
Wersja B
Skrolowanie zawartości okna, izotropiczny tryb mapowania
- Zawartość okna roboczego programu:
- scena składająca się z następujących elementów (wypełnionych podanymi
kolorami, rysowanych w tej kolejności) - wszystkie liczby we współrzędnych
logicznych sceny (odpowiadają pikselom w skali 1:1):
- czerwony kwadrat: bok 2000, środek w (0,0)
- czarny kwadrat: bok 1900, środek w (0,0)
- zielone koło: promień 142, środek w (0,0)
- biały kwadrat: bok 100, środek w (0,0)
- niebieskie koło: promień 25, środek w (50, 50)
- minimalne współrzędne sceny: (-1000, -1000)
- maksymalne współrzędne sceny: (1000, 1000)
- Wykorzystanie izotropicznego trybu mapowania
- skrol poziomy
- standardowe poziome przesuwanie zawartości okna
- skrol pionowy
- zmiana powiększenia przedstawienia aktualnej sceny
- skrolowanie do góry - powiększanie, do dołu - pomniejszanie
- początkowe położenie skrola takie, aby skala była 1:1
- minimalne powiększenie takie, aby cała scena była widoczna
(cały zakres współrzędnych sceny)
- maksymalne powiększenie dobrane tak, aby było najmniejszym
możliwym powiększeniem, przy którym biały kwadrat wypełni całe
okno
- UWAGA: nigdy obszar leżący poza zakresem współrzędnych sceny nie
powinien być widoczny