Tryby mapowania, skrolowanie
Wersja C
Demonstracja trybów mapowania, współrzędne logiczne i współrzędne urządzenia
- Zawartość okna roboczego programu:
- scena składająca się z następujących elementów (wypełnionych podanymi
kolorami, rysowanych w tej kolejności) - wszystkie liczby we współrzędnych
logicznych sceny (odpowiadają pikselom w trybie MM_TEXT):
- zielony kwadrat: bok 1750, środek w (0,0)
- niebieski kwadrat: bok 1650, środek w (0,0)
- czarny kwadrat: bok 250, środek w (0,0)
- białe koło: promień 125, środek w (125, 125)
- minimalne współrzędne sceny: (-875, -875)
- maksymalne współrzędne sceny: (875, 875)
- Możliwości programu:
- zmiana aktualnego trybu mapowania w menu
- MM_TEXT, MM_LOMETRIC, MM_HIENGLISH, MM_ISOTROPIC (tak, aby
skala była 1:2 w porównaniu z MM_TEXT, czyli dwukrotne pomniejszenie)
- aktualnie wybrany tryb powinien być zaznaczony
- skrolowanie poziome i pionowe zawartości okna
- jeśli szerokość sceny jest większa od zakresu widocznych współrzędnych,
tak dobrać ustawienia poziomego skrola, żeby niemożliwe było
wyświetlenie obszaru poza zakresem współrzędnych sceny
- w przeciwnym przypadku uniemożliwić poziome skrolowanie (disable)
- analogicznie z wysokością i pionowym skrolowaniem
- przyciśnięcie lewego przycisku myszy - wyświetlenie standardowego
okienka informacyjnego (MessageBox) z wypisanymi współrzędnymi
ekranu (urządzenia) i logicznymi punktu wskazywanego przez kursor