Rysowanie bitmap, pomocnicze konteksty urządzenia
Wersja C
Przenoszenie bitmapy przy pomocy myszy
- Zawartość okna roboczego programu:
- tło składające się z dwóch równych części:
- część lewa - bitmapa brana z zasobów programu skalowana zawsze
tak, by wypełnić tę część
- część prawa - ta sama bitmapa w skali 1:1 rysowana wielokrotnie
obok siebie, by w całości wypełnić tę część (tile)
- bitmapa (inna niż tła) przedstawiająca wielokolorowy pierścień
o promieniu zewnętrznym 50 pikseli, wewnętrznym 35 pikseli, zapisana
w zasobach programu
- Przenoszenie bitmapy pierścienia
- rozpoczęcie przenoszenie po naciśnięciu lewego przycisku myszy
na pierścieniu (UWAGA: sprawdzać używając bitmapy lub maski)
- kontynuacja przenoszenia aż do puszczenia lewego przycisku myszy
(podczas przenoszenia bitmapa powinna zawsze płynnie podążać za
kursorem myszy)
- po zakończeniu przenoszenia nowa pozycja bitmapy powinna zostać
zapamiętana dla poprawnego odrysowania okna
- poprawnie obsłużyć puszczenie lewego przycisku myszy poza obszarem
okna
- wyeliminować efekt mrugania podczas przenoszenia pierścienia i
odrysowywania okna (WM_ERASEBKGND)
- zadbać o niszczenie tworzonych kontekstów i bitmap
- Naciśnięcie prawego przycisku myszy powinno włączać/wyłączać rysowanie
pierścienia w inwersji (także podczas przenoszenia)