Tryby mapowania, skrolowanie
Wersja A
Skrolowanie, zmiana skali zawartości okna, anizotropiczny tryb mapowania
- Zawartość okna roboczego programu:
- scena składająca się z następujących elementów (wypełnionych podanymi
kolorami, rysowanych w tej kolejności) - wszystkie liczby we współrzędnych
logicznych sceny (odpowiadają pikselom w skali 1:1):
- czarny kwadrat: bok 2000, środek w (0, 0)
- niebieski kwadrat: bok 1950, środek w (0, 0)
- czerwony kwadrat: bok 200, środek w (0, 0)
- żółte koło: promień 100, środek w (100, 100)
- siatka białych poziomych i pionowych linii z krokiem 50 (wśród
punktów przecięć tych linii musi być punkt (0, 0))
- minimalne współrzędne sceny: (-1000, -1000)
- maksymalne współrzędne sceny: (1000, 1000)
- Działanie programu
- skrol poziomy - skala poziomych współrzędnych (od 1/10 do 10x,
środek: 1:1)
- skrol pionowy - skala pionowych współrzędnych (od 1/10 do 10x,
środek: 1:1)
- przeciąganie myszą z naciśniętym lewym przyciskiem myszy - przewijanie
widocznego w oknie fragmentu sceny (przesunięcie fragmentu równe
przesunięciu fragmentu)
- prawy przycisk myszy - ustawienie poziomej i pionowej skali na
1:1
- Uwagi
- wykorzystać tryb MM_ANISOTROPIC
- umożliwić zmianę rozmiaru okna