Tryby mapowania, skrolowanie
Wersja C
Skrolowanie, dwa okna z jedną sceną, anizotropiczny tryb mapowania
- Scena
- elementy składowe (wypełnione podanymi kolorami, rysowane w tej
kolejności) - wszystkie liczby we współrzędnych logicznych sceny
(odpowiadają pikselom w skali 1:1):
- czarny kwadrat: bok 1500, środek w (0, 0)
- zielony kwadrat: bok 1450, środek w (0, 0)
- czerwone koło: promień 100, środek w (0, 0)
- żółty kwadrat: promień 100, środek w (100, 100)
- siatka białych poziomych i pionowych linii z krokiem 50 (wśród
punktów przecięć tych linii musi być punkt (0, 0))
- minimalne współrzędne sceny: (-750, -750)
- maksymalne współrzędne sceny: (750, 750)
- Pierwsze okno:
- zawartość - scena w skali 1:1
- skrole umożliwiające przewijanie widocznego w oknie fragmentu
sceny (zakres dobrać w taki sposób, żeby niemożliwe było wyjście
poza zakres sceny)
- umożliwić zmianę rozmiaru okna
- wykorzystać tryb MM_TEXT
- Drugie okno (tworzone i pokazywane przy tworzeniu pierwszego okna)
- scena w skalach (możliwe różne skale pionowe i poziome) dobranych
tak, aby zawsze zajmowała cały obszar klienta tego okna
- umożliwić zmianę rozmiaru okna (zawsze scena powinna wypełniać
całkowicie obszar klienta)
- obszar widoczny w pierwszym oknie powinien być zaznaczony niebieska
linią (kontur prostokąta)
- zadbać o uaktualnienie przy jakichkolwiek zmianach w pierwszym
oknie
- wykorzystać tryb MM_ANISOTROPIC