początkowy katalog: katalog, w którym jest zainstalowany
system (uniezależnić się od instalacji)
po wczytaniu labiryntu narysować zawartość obszaru klienta
wg poniższych wskazówek
umożliwić wielokrotne wczytywanie labiryntu podczas pracy
programu
'Pokaż drogę'
narysować najkrótszą (lub jedną z najkrótszych) drogę
od aktualnej pozycji gracza do wyjścia lub pokazać komunikat,
że drogi nie ma (znaleziona droga nie może przechodzić przez
ściany)
droga może zniknąć po odświeżeniu zawartości okna
UWAGA: szukaniem drogi proszę się zająć na końcu
'Kopiuj' - skopiować do schowka bitmapę przedstawiającą tylko
całe okno lub tylko jego obszar roboczy
obszar roboczy okna po wczytaniu labiryntu:
rysunek labiryntu zawsze dopasowany do aktualnych rozmiarów
okna (umożliwić zmianę rozmiarów okna)
w tytule okna liczba nieudanych prób wejścia na ścianę
Działanie programu po wczytaniu labiryntu:
klawisze strzałek prawo, lewo, góra, dół - przesuwanie aktualnej
pozycji gracza (zawsze tylko w jednym z 4 kierunków)
wykorzystać mechanizm autopowtarzania klawiszy
jeśli 'Scroll Lock' jest włączony umożliwić chodzenie po ścianach
jeśli 'Scroll Lock' jest wyłączony wejście na ścianę poprzez
jednokrotne naciśnięcie klawisza strzałki powinno zwiększyć
licznik widoczny w tytule okna (jeśli wejście jest efektem działania
autopowtarzania licznik nie powinien zostać zwiększony)
nie pozwolić wyjść poza obszar labiryntu
po dojściu gracza do wyjścia pokazać komunikat gratulacyjny
Format plików z danymi labiryntu:
pierwsza linia: dwie liczby oddzielone spacją oznaczające szerokość
i wysokość labiryntu
następne linie: kolejne wiersze labiryntu, począwszy od pierwszego
przejście: spacja
pozycja gracza: 'A'
wyjście: 'B'
ściana: dowolny inny znak
przy wczytywaniu można założyć doskonałość pliku
w pliku ZIP dołączonym do zadania
przykładowe pliki