Tryby mapowania, skrolowanie
Wersja A
Skrolowanie, dwa okna z jedną sceną
- Wzór dla programu
- Scena
- elementy składowe (wypełnione podanymi kolorami, rysowane w tej kolejności)
- wszystkie liczby we współrzędnych logicznych sceny (odpowiadają pikselom
w skali 1:1):
- czarny kwadrat: bok 3000, środek w (0,0)
- czerwony kwadrat: bok 2900, środek w (0,0)
- niebieski kwadrat: bok 200, środek w (0,0)
- żółte koło: promień 100, środek w (100, 100)
- siatka zielonych linii poziomych i pionowych co 100 punktów logicznych
(wśród punktów przecięć tych linii musi być punkt (0, 0))
- minimalne współrzędne sceny: (-750, -750)
- maksymalne współrzędne sceny: (750, 750)
- Pierwsze okno:
- zawartość - scena w skali 1:1
- skrole umożliwiające przewijanie widocznego w oknie fragmentu sceny
(zakres dobrać w taki sposób, żeby niemożliwe było wyjście poza zakres
sceny)
- skrolować zawartość podczas przeciągania thumb
- umożliwić skrolowanie o jedną linię i jedną stronę - rozmiar skrolowania
o jedną stronę ustawić jako 1/10 rozmiaru sceny
- umożliwić zmianę rozmiaru okna
- wykorzystać tryb MM_TEXT
- Drugie okno - popup (tworzone i pokazywane przy tworzeniu pierwszego okna)
- scena w skalach (możliwe różne skale pionowe i poziome) dobranych tak,
aby zawsze zajmowała cały obszar klienta tego okna
- umożliwić zmianę rozmiaru okna (zawsze scena powinna wypełniać całkowicie
obszar klienta)
- obszar widoczny w pierwszym oknie powinien być zaznaczony białą linią
(kontur prostokąta)
- zadbać o uaktualnienie przy jakichkolwiek zmianach w pierwszym oknie
- wykorzystać tryb MM_ANISOTROPIC
- Zaniedbać efekty mrugania