Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2005 - Zadania
GDI+
Wersja A
Wąż
Wzór programu
Zasady gry:
plansza 20x20 pól
kierowanie wężem: klawisze LEWO, GÓRA, PRAWO, DÓŁ
specjalne pole zwiększa o jeden liczbę punktów i wydłuża węża o 5 segmentów
grę kończy uderzenie pierwszym segmentem węża w krawędź planszy lub w inny segment węża; po zakończeniu pokazać informację o liczbie zdobytych punktów
plansza obraca się w zakresie 90 stopni
Wymagania techniczne:
możliwość zmiany rozmiaru okna - cała rysowana scena powinna zostać przeskalowana
tło rysowane poprzez nakładanie
bitmapy
wczytywanej z zasobów (nie wczytywać z zewnętrznego pliku)
segmenty węża rysowane z wykorzystaniem PathGradientBrush (brązowy okrąg z poruszającym się w środku punktem doskonale przezroczystym)
specjalne pole rysowane z wykorzystaniem LinearGradientBrush (kolory: biały i czerwony, zmieniające swoje położenie podczas animacji)
wyeliminować mruganie podczas animacji i zmiany rozmiaru okna
Wskazówki:
SolidBrush, TextureBrush, PathGradientBrush, LinearGradientBrush
Bitmap::FromResource()
metody klasy Graphics:
ScaleTransform(), TranslateTransform(), RotateTransform()
BeginContainer(), EndContainer()
Przybliżona punktacja:
rysowanie:
tło: 1.0
segmenty: 1.5
specjalne pole: 1.5
obrót planszy: 1.5
skalowanie do rozmiaru okna: 1.5
brak mrugania: 1.5
gra: 1.5