Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2005 - Zadania
GDI+
Wersja B
Potworki
Wzór programu
Zasady gry:
potworki losowej wielkości poruszające się na planszy z losową prędkością i kierunkiem
kliknięcie na potworku uśmierca go i zwiększa liczbę punktów (widoczną w tytule okna)
im mniejszy potworek, tym większa liczba punktów
liczba widocznych potworków jest stała
Wymagania techniczne:
bitmapy
tło rysowane poprzez nakładanie bitmapy wczytywanej z zasobów (nie wczytywać z zewnętrznego pliku)
ruch potworka - animacja 4 bitmap
śmierć potworka - animacja 6 bitmap
piksele bitmap potworka oznaczone kolorem (0,255,255) powinny być przezroczyste
potworek musi patrzeć w kierunku swojego ruchu, zadbać o to, by nigdy potworek nie był rysowany głową w dół
możliwość zmiany rozmiaru okna - cała rysowana scena powinna zostać przeskalowana
wyeliminować mruganie podczas animacji i zmiany rozmiaru okna
Wskazówki:
TextureBrush
metody klasy Graphics:
ScaleTransform(), TranslateTransform(), RotateTransform()
BeginContainer(), EndContainer()
DrawImage()
metody klasy Bitmap:
FromResource()
SetPixel(), GetPixel()
metody klasy Color:
GetR(), GetG(), GetB()
MakeARGB()
SetValue
bitmapy, które mają mieć przezroczyste fragmenty muszą używać PixelFormat32bppARGB
Przybliżona punktacja:
rysowanie:
tło: 1.0
animacje ruchu i śmierci potworka: 2.0
skalowanie potworka: 1.0
obrót potworka: 1.0
przezroczyste fragmenty potworka: 1.0
klikanie w potworka: 1.0
skalowanie do rozmiaru okna: 1.5
brak mrugania: 1.5