Krzysztof Mossakowski
Windows Programming
2006 - Zadania
Windows Forms: GDI+
Ping Pong
Scena jak na rys.
Funkcjonalność:
stała prędkość piłki
odbicia piłki od lewego i prawego brzegu pola gry oraz od rakietek graczy
gracze mogą przesuwać swoje rakietki w pionie i w poziomie, każdy gracz ma własny zbiór klawiszy sterujących
za dotknięcie piłką górnego brzegu dolny gracz otrzymuje punkt, za dolnego - górny
zdobywca punktu serwuje (z użyciem klawisza przypisanemu mu do serwu)
animacja publiczności: około 25000 pikseli z losowo wybranym kolorem
przycisk 'start' zeruje wynik, umożliwia serw jednego z graczy, rozpoczyna animację publiczności
przycisk 'stop' kończy animację publiczności
Opcje programu (opcje menu wywołujące standardowe okna dialogowe):
zmiana fontu używanego do wyświetlania wyniku
zmiana kolorów graczy (każdy gracz ma dwa kolory, jego rakietka jest wypełniana gradientem pomiędzy tymi kolorami)
Wymagania techniczne:
wyłapywanie wszystkich wyjątków
zapobieganie mruganiu podczas gry i odrysowywania
uzycie oddzielnego wątku lub wątków do animacji publiczności
można zablokować możliwość zmiany rozmiarów okna przez użytkownika, ale w kodzie źródłowym nie może być założenia o wielkości okna
Wskazówki:
kontrolka Timer
kontrolki FontDialog, ColorDialog
System.Threading
ControlStyles.DoubleBuffer
Przybliżona punktacja :
scena: 2.0
standardowe okna dialogowe zmiany koloru i fontu: 2.0
poruszanie paletkami i piłką: 2.5
animacja publiczności (z wykorzystaniem wątku(ów)) : 2.5
logika gry, przyciski 'start' i 'stop': 1.0