Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2006 - Zadania
Dialogi, zasoby, kontrolki
Wersja A
Przegladarka obrazków
Wzór programu
Opis:
Program umożliwia przegladanie obrazów umieszczonych w zasobach i ładowanych z plików.
Obrazy prezentowane są w osobnym oknie dialogowym.
Funkcjonalność:
Dwa dialogi
dialog główny modalny, będący oknem głównym aplikacji - aplikacja nie posiada własnej pętli komunikatów
dialog niemodalny - okno podglądu
Dialog modalny
menu
opcja załadowania pliku
standardowy dialog wyboru pliku, filtr plików
*.bmp
załadowanie dodatkowego pliku obrazu, dodanie do listy nazwy pliku (bez ścieżki)
opcja pokazywania/ukrywania dialogu niemodalnego
opcja jest zaznaczona (
MFS_CHECKED
) zawsze jeśli dialog jest widoczny
nazwa opcji jest zależna od widoczności dialogu (Show/Hide)
aplikacja musi zawierać w zasobach
te pliki
pliki te są przy starcie ładowane z zasobów i dodawane do listy
na liście powinno być widać nazwę zasobu lub jego numer
nazwy na liście są posortowane alfabetycznie
lista zawsze zajmuje obszar całego dialogu
nie należy zakładać maksymalnej ilości plików w liście
Dialog niemodalny
typ ToolWindow, możliwa zmiana rozmiaru
cały obszar dialogu zajmuje kontrolka typu
Owner Draw
kontrolka wyświetla wybrany na liście obrazek lub informacje o braku wybranego obrazu
należy użyć kontrolki typu
Owner Draw
, nie wolno rysować po dialogu
obraz zawsze wypełnia cały obszar kontrolki
obraz nie może mrugać
przycisk 'x' powoduje ukrycie dialogu
Wskazówki:
GetOpenFileName(), #include <commdlg.h>
DialogBox(), CreateDialog()
GetMenuItemInfo(), SetMenuItemInfo(), ModifyMenu()
EnumResourceNames(), LoadImage()
StretchBlt(), WM_DRAWITEM
Przybliżona punktacja:
brak pętli komunikatów, dialog modalny: 1.0
dialog niemodalny
pokazywanie/ukrywanie: 1.0
zaznaczanie w menu, zmiana nazwy pozycji: 1.0
podgląd
Owner Draw
: 2.0
poprawne rozmiary kontrolek: 0.5
reakcja na zmianę wyboru na liście: 1.0
dialog wyboru pliku: 1.0
ładowanie pliku z dysku: 1.0
ładowanie zasobów: 1.5