Krzysztof Mossakowski
Programowanie w rodowisku Windows
2006 - Zadania
Formularze, zdarzenia
Wersja B
Pong Solo
Opis:
gra Pong Solo
przerywana linia oznaczająca połowę pola gry
jeden gracz rozmiaru 10px x 100px
piłka rozmiaru 10px x 10px
Funkcjonalnoć:
dialog typu Toolbox
możliwość zmiany rozmiaru dialogu
linia połowy pola musi się składać z 10 równomiernie rozłożonych odcinków, przeźroczystość 25%
gracz i piłka całkowicie nieprzeźroczyste
piłka porusza się zawsze pod kątem 45st. do krawędzi okna
piłka zmienia swoje położenie co 50ms o własną szerokość i wysokość
piłka odbija się od wszystkich krawędzi okna
odbicie od lewej krawędzi zwiększa ilość puntów karnych, ilość punktów jest widoczna w tytule okna
piłka odbija się od gracza tylko jeśli porusza się w kierunku lewej krawędzi
sterowanie graczem odbywa się poprzez przeciąganie okna myszą
gracz może poruszać się tylko po lewej połowie pola gry
nie wolno używać żadnych metod rysujących
Wskazówki:
klasy, metody, właściwości:
Panel.BackColor, Panel.BorderStyle
Control.Controls, Control.ClientSize, Control.ClientRectangle
Control.PointToScreen, Control.RectangleToScreen
Color.FromArgb
do zaniedbania:
mruganie
Przybliżona punktacja:
zmiana rozmiaru okna: 1.0
poprawne ułożenie okien: 1.0
poruszanie piłki: 2.0
odbicia od krawędzi: 1.5
poruszanie graczem: 2.5
odbicia od gracze: 1.5
ilość punktów w tytule okna: 0.5