Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2006 - Zadania
Wersja B
Puzzle
Aplikacja pozwala na wczytanie
ze schowka
bitmapy i zabawę w układanie prostokątnych fragmentów tej bitmapy w całość
Funkcjonalność aplikacji:
Główne okno
Menu:
Plik / Nowa gra - rozpoczęcie gry; dostępna tylko wtedy, gdy został wczytany obrazek i nie została rozpoczęta nowa gra
Plik / Pauza - zatrzymanie upływu czasu i pokazanie ułożonego obrazka; dostępna tylko gdy trwa gra
Plik / Koniec - zakończenie pracy aplikacji
Ustawienia / Rozmiar / 2x2, 4x4, 8x8, 16x16 - definicja podziału obrazka na fragmenty do układania; dostępna tylko przed rozpoczęciem nowej gry
wybrany podział powinien być zaznaczony (
radio check
)
Ustawienia / Odczytaj schowek - wczytanie bitmapy ze schowka; zawsze dostępna
wczytanie obrazka podczas gry powoduje "podmianę" wszystkich elementów z proporcjonalną zmianą wielkości okna i przesunięciem fragmentów obrazka
Tekst "nie załadowano bitmapy" widoczny w tytule okna tylko wtedy, gdy bitmapa nie została załadowana ze schowka
Rozmiar okna zawsze dostosowany do rozmiaru wczytanej bitmapy - cała bitmapa zawsze musi zmieścić się w oknie
uniemożliwić ręczną zmianę rozmiaru okna przez użytkownika
Gra: przenoszenie elementów obrazka przy pomocy lewego przycisku myszy
Czasomierz
pokazuje upływający czas w formacie MM:SS
zawsze widoczny - użytkownik nie ma możliwości zamknięcia okna
Przybliżona punktacja:
menu (pozycje, dostępność, zaznaczenie): 1.5
wczytanie bitmapy ze schowka (także podczas gry ze zmianą wielkości i położenia fragmentów obrazka): 1.5
podział bitmapy i wyświetlenie prostokątnych fragmentów: 1.5
zmiana tytułu okna: 0.5
opcja pauzy: 1.0
rozmiar okna zawsze dostosowany do wielkości wczytanej bitmapy: 1.0
gra (przenoszenie fragmentów): 1.5
okno czasomierza: 1.5