Układ elementów składowych formularza (powinien być zgodny z rysunkami powyżej):
Górna część formularza:
ToolStrip:
Przycisk "Zmiana fontu" - wyświetla standardowe okno dialogowe zmiany fontu
zainicjowane fontem aktualnie wykorzystywanym dla napisów widocznych na dole
formularza. Zatwierdzenie wybranego fontu powoduje jego zastosowanie dla tych
napisów.
ComboBox z pozycjami "Białe i czarne", "Żółte i niebieskie" - wybór pozycji
powoduje zastosowanie odpowiedniej kolorystyki pól szachownicy.
Pozostała część formularza:
Poziomy SplitContainer:
Górny panel poziomego SplitContainer'a:
Pionowy SplitContainer
Lewy panel pionowego SplitContainer'a:
TableLayoutPanel składający się z 8 kolumn i 8 wierszy o równych
rozmiarach niezależnie od wielkości TableLayoutPanel'a (akceptowalne
jest standardowe zachowanie kontrolki polegające na zauważalnie
większych rozmiarach ostatniego rzędu lub kolumny). Dla każdej komórki
TableLayoutPanel'a (sposób implementacji poniższej funkcjonalności
jest dowolny):
Białe (żółte) albo czarne (niebieskie) tło.
Kliknięcie na polu z figurą powoduje jego zaznaczenie czerwoną
otoczką. Następne kliknięcie w inne pole powoduje przeniesienie
figury na docelowe pole.
Obrazek figury jest dostosowany do wielkości komórki (obrazki
dostępne są tutaj). Obrazki figur
muszą być trzymane w zasobach. Zadbać o
poprawne odrysowanie przezroczystych fragmentów obrazka
(jak na powyższych rysunkach).
Prawy panel pionowego SplitContainer'a:
ListBox z losowymi tekstami pojawiającymi się po wykonaniu ruchu.
Wykonanie każdego ruchu powoduje dodanie do ListBox'a tekstu losowo
wybranego spośród 8 różnych tekstów umieszczonych
w zasobach. Dodany tekst powinien być zaznaczony.
Dolny panel poziomego SplitContainer'a:
Podzielony na dwie równe części, w lewej czarny napis "Mistrz świata"
na białym tle, w prawej biały napis "Pretendent" na czarnym tle
Oba napisy to kontrolki Label.
Początkowo powinien być użyty font domyślny dla kontrolki Label,
później użytkownik może go zmienić za pomocą przycisku "Zmiana fontu"
na ToolStrip'ie.
Użytkownik może dowolnie zmieniać rozmiar formularza oraz położenie Splitter'ów. Cała
zawartość powinna być zawsze dopasowana do aktualnego układu.
Nie jest konieczne implementowanie zasad gry w szachy, ale początkowy układ figur na
planszy musi być prawidłowy (p. rysunek).