Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows II
2005 - Zadania
Windows Forms
Wersja A
Dwujęzyczna "Dziewiątka"
Aplikacja Windows Forms do gry w "Dziewiątkę"
Funkcjonalność:
uruchomienie aplikacji - pytanie o język (polski/angielski)
lewy przycisk myszy na polu obok wolnego miejsca - przesunięcie pola na wolne miejsce
lewy przycisk myszy z naciśniętym Ctrl - przesuwanie okna
prawy przycisk myszy - menu kontekstowe
opcje wyboru widoku:
Cyfry / Digits
Liczebniki / Numerals
Domyślny obrazek / Default Image - użycie obrazka osadzonego jako zasób w pliku .exe
Obrazek / Image - dialog wyboru pliku graficznego i zastosowanie wybranego obrazka
opcje wyglądu w widoku cyfr i liczebników:
Font / Font - dialog wyboru fontu i zastosowanie wybranego
Kolor tła / Background Color - dialog wyboru koloru i zastosowanie wybranego
Koniec / Exit - zakończenie pracy aplikacji
Szczegóły techniczne:
okno:
UWAGA: dopuszczalnym rozwiązaniem jest zastosowanie przezroczystości zamiast nieregularności kształtu
brak obramowania i paska tytułowego okna
domyślny obrazek
osadzony jako zasób w aplikacji (w pliku .exe)
różny dla języka polskiego i angielskiego, ale kod nie może być w żaden sposób zależny od aktualnych ustawień językowych
Nakazy i zakazy (w celach ćwiczebnych):
zakaz używania atrybutu DllImport
zakaz używania metody Paint dla okna i wszystkich kontrolek
zakaz sprawdzania w jakikolwiek sposób aktualnych ustawień językowych w systemie lub wątku
Wskazówki:
Control: BackColor, Location, Text, Font, Image, WndProc, ModifierKeys
bardzo przydatne narzędzie:
.NET Resourcer
Assembly: GetExecutingAssembly
ResourceManager: ResourceManager(string, Assembly), GetObject
Thread: CurrentThread, CurrentCulture, CurrentUICulture
Przybliżona punktacja:
aplikacja:
właściwości okna: 1.0
przesuwanie okna: 1.0
przesuwanie pól (logika gry): 1.0
wybór języka: 1.0
cyfry / liczebniki: 1.0
domyślny obrazek: 3.0
dowolny obrazek: 1.0
zmiana koloru i fontu: 1.0