Problem n-hetmanów
Zadanie : Na szachownicy NxN umieścić N hetmanów, tak aby się wzajemnie nie atakowały.
Rozwiązanie : Przy pomocy sieci neuronowej.
Obsługa :
- Na planszy jest przypadkowo rozmieszczana pewna ilość hetmanów.
- Każdy układ figur na planszy ma przypisaną pewną wartość energii. Im większa energia, tym ustawienie gorsze. Każda kolizja w poziomie, pionie, bądź na przekątnych oraz liczba hetmanów odbiegająca od N podnosi energię. Poprawne rozwiązanie ma oczywiście energię równą zero.
- W każdym kroku sieć próbuje zminić konfigurację na planszy, tak aby zmniejszyć energię.
- Aby uruchomić algorytm od początku wciśnij start
- Aby przerwać działanie wciśnij stop
- Przed uruchomieniem algorytmu możesz podać rozmiar planszy
- Prędkość działania możesz regulować przy pomocy suwaczka na dole.
- Po wykonaniu każdego kroku program wyświetla liczbę hetmanów, kolizji, ilość wykonanych kroków oraz aktualną energię.
- Możesz również wybrać wielkość okienka apletu (tylko MS-IExporer).
Tutaj możesz zapoznać się z kodem programu: [ MiNIWyklady ]
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2000 Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej