O projekcie

Po co to?

Celem projektu było napisanie gry komputerowej, która obrazuje działanie silnika fizycznego, wykorzystuje dostępne biblioteki graficzne oraz sieciowe. Projekt realizowany pod czujnym okiem dr Joanny Porter-Sobieraj przez grupę R-CC-L w ramach przedmiotu "Pracownia programowania VR".

Co powstało?

Powstała gra, której tematem jest wyścig buggy po terenie pustynnym. Zadaniem gracza jest w jak najkrótszym czasie przejechać przez wszystkie punkty kontrolne. Zwycięża gracz, którego pojazd jako pierwszy ukończy wyścig. Gra z założenia przeznaczona jest do rozgrywki sieciowej, chociaż został zaimplementowany autopilot, który może zastępować żywego gracza.

Z cego korzystaliśmy?

OGRE3D – silnik graficzny gry
ODE - silnik fizyczny gry
OGREODE – nakładka łącząca grafikę z silnikiem fizycznym
CeGUI – interfejs użytkownika
RakNet – połączenie sieciowe
AngelScript - skrypty
Ponadto używane są pliki w formacie XML oraz OGREConfig do zapisu wszelkiego rodzaju ustawień.