MARS EFFECT - WIĘCEJ NIŻ SYMULATOR
Czym jest Mars Effect?
Mars Effect jest projektem stworzonym w ramach przedmiotu "Pracownia programowania VR" prowadzonego przez dr inż. Joannę Porter-Sobieraj. Miał on na celu przetestowanie naszych umiejętności z zakresu grafiki komputerowej, projektowania środowiska wirtualnego, programowania równoległego, a także pracy w zespole. W efekcie powstała gra, w której na początku sterujemy lądownikiem, który unosi się nad powierzchnią Marsa. Gdy znudzi nam się podziwianie obcej planety z powietrza, możemy wylądować i wypuścić robota (w tej roli dzielne amerykańskie humvee), nad którym przejmujemy sterowanie. Wtedy możemy jeździć po terenie Marsa. Należy uważać na kolizje z rozsianymi po całej planecie kamieniami. Gdy nam się znudzi, możemy wrócić do lądownika i znów zacząć latać. I tak w kółko.
Cele projektu i zastosowane technologie
Głównym celem projektu było opracowanie metody umożliwiającej stworzenie i następnie wyświetlenie dużych obszarów terenu, przy założeniu, że nie można całej mapy przechowywać w pamięci i trzeba w trakcie działania gry doczytywać jej kolejne fragmenty.
Innym celem projektu było poznanie gotowych bibliotek, które rozwiązują znane problemy, jak wczytywanie siatek trójkątów, czy kolizje z terenem, aby nie wyważać otwartych drzwi, czy też wynajdywać koła na nowo. Zastosowane w projekcie biblioteki, to:
- Bullet - silnik fizyki
- Assimp - wczytywanie modeli
- OpenGL - renderowanie grafiki
- AngelScript - obsługa skryptów
- Bass - odtwarzanie muzyki i efektów dźwiękowych