Klocki złożone z czterech kwadratów ułożonych w jeden z następujących
sposobów:
Zasady gry:
plansza wysokości 24, szerokości 12 kwadratów; kwadraty o boku
20 pikseli (użyć stałych zamiast wartości numerycznych!)
wylosować jeden z klocków
pozwolić użytkownikowi poruszać tym klockiem podczas spadania klocka:
strzałki w lewo i w prawo - przesunięcie klocka
strzałka w górę - obrót klocka o 90 stopni zgodnie z ruchami
wskazówek zegara
strzałka w dół - ułożenie klocka na dole okna
'+' - przyspieszenie spadania
'-' - zwolnienie spadania
dotknięcie którąkolwiek częścią klocka dna okna lub fragmentu jednego
z poprzednich klocków kończy możliwości manipulowania klockiem i powoduje
wylosowanie nowego klocka, który zaczyna spadać
po zakończeniu spadania kwadraty klocka pozostają w miejscach, w
których zakończyły ruch, wypełniając w ten sposób linie
każda linia całkowicie wypełniona fragmentami klocków znika, a wszystkie
linie zawierające fragmenty klocków leżące ponad nią powinny zostać
przesunięte w dół
w tytule okna zawsze numer klocka (zwiększany przy każdym losowaniu
nowego klocka)
sytuacja, w której nowy klocek w pierwszym rysowaniu dotknie fragmentu
jednego z poprzednich klocków kończy grę - pokazać komunikat informacyjny
Wyeliminować mruganie podczas gry, dozwolone jest mruganie podczas
zmiany rozmiarów okna