Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2003 - Zadania
Bitmapy, zapobieganie mruganiu
Wersja B
plik z bitmapą i wzorem programu
aplikacja składająca się z jednego okna
tło okna stanowi bitmapa Kawa.bmp załączona w pliku
bitmapę należy ładować z pliku dyskowego
bitmapa ma zawsze pokrywać całe okno robocze; bitmapę należy rysować wielokrotnie obok siebie
w oknie należy wyświetlać ikonę przypisaną do okna; z tłem; obrysowaną białym prostokątem
w oknie należy wyświetlać ikonę przypisaną do okna w przeciwnych kolorach; z tłem; obrysowaną czarnym prostokątem
początkowo obie ikony znajduje się w lewym górnym rogu okna roboczego
na wierzchu jest ikona z normalnymi kolorami
ikony można przesuwać
na wierzchu jest zawsze ostatnio przesuwana ikona
naciśnięcie lewego przycisku myszy na widocznym punkcie ikony - rozpoczęcie przenoszenia ikony
kontynuacja przenoszenia aż do puszczenia lewego przycisku myszy
podczas przenoszenia ikona powinna zawsze płynnie podążać za kursorem myszy
zadbać o prędkość działania programu
po zakończeniu przenoszenia nowa pozycja ikony powinna zostać zapamiętana dla poprawnego odrysowania okna
poprawnie obsłużyć puszczenie lewego przycisku myszy poza obszarem okna
wyeliminować efekt mrugania podczas przenoszenia ikony, odrysowywania i zmiany rozmiaru okna (WM_ERASEBKGND)
zadbać o niszczenie tworzonych kontekstów i bitmap
Przydatne funkcje, struktury i stałe:
GetIconInfo()