Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2003 - Zadania
Bitmapy, zapobieganie mruganiu
Wersja C
plik z bitmapą i wzorem programu
aplikacja składająca się z jednego okna
tło okna stanowi bitmapa Kawa.bmp załączona w pliku
bitmapę należy ładować z zasobów
bitmapa ma zawsze pokrywać całe okno robocze
dwuklik lewego przycisku - zmiana trybu wypełniania okna bitmapą:
bitmapa rysowana wielokrotnie obok siebie
bitmapa skalowana
dwuklik prawego przycisku - zmiana kolorów bitmapy:
kolory normalne
kolory przeciwne
początkowe ustawienia to kolory normalne i bitmapa skalowana
dodatkowo w oknie wyświetlana jest ta sama bitmapa; w normalnym rozmiarze; w normalnych kolorach
bitmapę można przesuwać
naciśnięcie lewego przycisku myszy na bitmapie - rozpoczęcie przenoszenia bitmapy
kontynuacja przenoszenia aż do puszczenia lewego przycisku myszy
podczas przenoszenia bitmapa powinna zawsze płynnie podążać za kursorem myszy
zadbać o prędkość działania programu!
po zakończeniu przenoszenia nowa pozycja bitmapy powinna zostać zapamiętana dla poprawnego odrysowania okna
poprawnie obsłużyć puszczenie lewego przycisku myszy poza obszarem okna
wyeliminować efekt mrugania podczas przenoszenia bitmapy, odrysowywania i zmiany rozmiaru okna (WM_ERASEBKGND)
zadbać o niszczenie tworzonych kontekstów i bitmap
Przydatne funkcje, struktury i stałe:
MAKEINTRESOURCE