Open - wyświela standartowy dialog wyboru pliku z filtrem na pliki *.bmp
(skrót Ctrl+O)
Exit - kończy działanie programu
podmenu Dialog posiada opcje: (pozycje menu powinny być zaznaczone jeśli dany dialog jest widoczny)
Buttons - pokazuje/ukrywa dialog "RGB" z trzema przyciskami, z przyciskami skojarzone są bitmapy (male kwadraty) w kolorach odpowiednio - czerwonym, zielonym i niebieskim (skrót Ctrl+F1)
Preview - pokazuje/ukrywa dialog "Preview" z podgladem w skali 1:4 (skrót Ctrl+F2)
wyświetla załadowany plik
Dialog "RGB":
naciśnięcie guzika włącza/wylącza daną barwę na podglądzie
dodatkowy przycisk Close zamykający dialog (w taki sam sposób jak przycisk systemowy x)
Dialog "Preview":
podgląd w skali 1:4, wyświetlany na kontrolce owner-draw, pliku wyświetlanego w głównym oknie
na podglądzie wyświetlane są tylko aktualnie włączone kanały
dodatkowy przycisk Close zamykający dialog (w taki sam sposób jak przycisk systemowy x)
Po przeładowaniu pliku podgląd musi być odświeżony
Po naciśnięciu przycisku kanał musi być włączony/wyłączony
Można zaniedbać kwestie prędkości rysowania, jednak obraz nie powinien mrugać
w Visual Studio .NET obecny wśród kontrolek dialogowych jako Picture
Control
nie można pozostawić identyfikatora IDC_STATIC; jest on zdefiniowany
jako -1, co uniemożliwia pobranie uchwytu do kontrolki
parametr Type kontrolki należy ustawić na Owner Draw
rysowanie kontroli odbywa się w obsłudze komunikatu WM_DRAWITEM, w lParam przekazywany jest wskaźnik do struktury DRAWITEMSTRUCT (zawierającej m.in. ID kontrolki - przydatne, gdy na dialogu jest więcej niż jedna kontrolka owner-draw, hDC kontrolki czy prostokąt z obszarem zajmowanym przez kontrolkę)