Krzysztof Mossakowski
Programowanie w środowisku Windows
2009 - Zadania
Okna, timer
Pong
Wzór programu
Opis zadania:
aplikacja składa się z trzech okien - dwóch paletek i jednej piłeczki
paletki zawsze przylegają do dwóch przeciwległych krawędzi ekranu a ich pozycja (środki) wyznaczona jest przez aktualną pozycję kursora myszy
piłeczka porusza się po całym ekranie z jednakową prędkością
zetknięcie piłeczki z wierzchem paletki lub lewym bądź prawym brzegiem ekranu powoduje jej odbicie tak, jak w przykładowym programie
zetknięcie piłeczki z górną lub dolną krawędzią ekranu powoduje wyświetlenie stosownego komunikatu oraz zakończenie działania programu
podczas działania programu żadne okno nie może opuścić (nawet częściowo) ekranu
Wymagania techniczne:
rozmiar paletek - 200 x 30 pikseli, rozmiar piłeczki - 16 x 16 pikseli
okna aplikacji zawsze na wierzchu innych okien
brak możliwości zmiany rozmiaru okien
przezroczystość paletek - 75%, przezroczystość piłeczki - 50%
kolor paletek - kolor paska tytułowego nieaktywnego okna, kolor piłeczki - kolor paska tytułowego aktywnego okna
tylko jedno okno widoczne na pasku zadań
Wskazówki:
WS_EX_TOPMOST, WS_EX_LAYERED
SetTimer(), GetCursorPos()
IntersectRect(), OffsetRect()
SetLayeredWindowAttributes()
GetSystemMetrics()
Przybliżona punktacja:
utworzone prawidłowo okna - 1.5
kolor okien - 1.0
przezroczystość okien - 1.0
okna na wierzchu innych okien - 1.0
ruch paletek, ograniczenie przez krawędzie ekranu - 2.0
ruch piłeczki, odbijanie od krawędzi ekranu - 2.0
odbijanie piłeczki od paletek - 1.5
Linki do przesyłania (hasło jest takie samo, jak do wyników):
Rozwiązania podczas zajęć laboratoryjnych
Późniejszej poprawy
Miejsce do wpisywania komentarzy (wymagana obsługa IFRAME).