Krzysztof Mossakowski
Materiały dla studentów
 

ReBar
(klasa CReBar)

MFC
Spis treści

ReBar
klasa CReBar
Informacje ogólne
Klasa CReBar
Hierarchia klas

  •  Informacje ogólne

    • ReBar jest odmianą Control Bar, dającą możliwość zmiany ułożenia i rozmiaru obiektów na nim umieszczonych

    • Charakterystyczne cechy:

      • może zawierać okna potomne (w tym także listy, ToolBars czy okna edycyjne)

      • wbudowana jest automatyczna obsługa zmiany rozmiaru poprzez wykorzystanie gripper bar

    • Funkcjonalność ReBar w MFC daje klasa CReBar

[początek strony]

  • Klasa CReBar

    • Daje większość możliwości dostępnych dla ReBar w Windows

      • przy pomocy metody CReBar::GetReBarCtrl istnieje możliwość bezpośredniej zmiany kontrolki ReBar

      • kontrolka Windows ReBar ma w MFC swój interfejs w postaci klasy CReBarCtrl

    • Dla obiektów ReBar nie jest obsługiwany mechanizm dokowania, metoda CReBar::EnableDocking zgłasza asercję

    • ReBar jest kontenerem dla okien potomnych łączonych w grupy (bands)

      • oknem potomnym może być także gripper bar dający możliwość zmiany rozmiaru

      • grupy mogą być dodawane do ReBar przy pomocy metody CReBar::AddBar

      • w jednej grupie może znajdować się gripper bar, bitmapa, tekst lub okno potomne, przy czym tylko jeden obiekt każdego typu może być w jednej grupie

      • ograniczenie liczby okien potomnych w grupie może być ominięte, jeśli tym oknem będzie Dialog Bar zawierający wiele okien potomnych

[początek strony]

 

  •  Hierarchia klas

    CObject - informacja w trakcie wykonywania, dynamiczne tworzenie, serializacja
        CCmdTarget - obsługa komunikatów Windows
            CWnd - okno
                CControlBar - klasa podstawowa dla Control Bars
                    CReBar

[początek strony]