Control Bar
klasa CControlBar
|
|
-
-
Control Bars to obiekty
Windows, różne od okien
dialogowych, dające możliwość
umieszczania na nich kontrolek
-
Główną przewagą Control
Bars nad oknami dialogowymi jest możliwość
dynamicznej zmiany z umiejscowienia w oddzielnym okienku na dołączenie
do głównego okna aplikacji
(zadokowanie)
-
dokowanie jest mechanizmem
automatycznie obsługiwanym przez MFC, włącznie
ze zmianą wielkości obszaru roboczego (client
area) okna, do którego Control Bar został
dołączony
-
włączenie obsługi
dokowania odbywa się przy pomocy funkcji CFrameWnd::EnableDocking
-
funkcja CFrameWnd::DockControlBar
jest wywoływana, gdy użytkownik zadokował Control
Bar, może być także wywołana w
kodzie programu, w szczególności podczas inicjalizacji
obiektu Control Bar
-
funkcja CFrameWnd::FloatControlBar
jest wywoływana, gdy użytkownik odłączył
Control Bar od głównego okna aplikacji, także
może być wywoływana w kodzie programu
-
gdy Status Bar jest
pokazywany w oddzielnym okienku (nie jest zadokowany) możliwa
jest zmiana wymiarów tego okienka, jeśli został
utworzony z parametrem CBRS_SIZE_DYNAMIC
-
Zazwyczaj w aplikacjach MFC
wszystkie Control Bars są oknami potomnymi głównego
okna aplikacji
-
Control Bars mogą
zawierać w sobie dwa rodzaje obiektów potomnych:
-
okna w rozumieniu systemu
Windows (z uchwytami HWND)
- np. pole edycyjne lub lista
- potrzebna jest normalna obsługa poprzez komunikaty
Windows
-
obiekty bez HWND (nie
będące oknami w systemie Windows)
- obsługa poprzez kod aplikacji lub głównego okna
-
W MFC klasa CControlBar
jest klasą bazową dla klas dających pełną
funkcjonalność poszczególnych rodzajów Control
Bars: toolbar, status bar, dialog bar, rebar
[początek strony]
[początek strony]
[początek strony]
|