Skrót dokumentacji funkcjonalnej

Rozgrywka

Gracze kierują pojazdami przypominającymi buggy ścigającymi się po pustyni. Zwycięzcą wyścigu jest gracz, którego pojazd jako pierwszy przejedzie kolejno przez wszystkie punkty kontrolne umieszczone na trasie.

Buggy

Pojazd kontrolowany przez gracza składa się z czterech, obracających się kół oraz nadwozia. Ważniejsze dla projektu jest zachowanie pojazdu na trasie niż jego graficzna reprezentacja. Dostępny jest jeden model samochodu o ściśle określonych, takich samych dla każdego gracza parametrach. Sterowanie pojazdem obejmuje przyspieszanie, hamowanie jazdę tyłem oraz zmianę kierunku jazdy.

Teren

Terenem wyścigu jest pustynia, na której w ściśle określonych miejscach (zapisanych na stałe na danej mapie) umieszczone są obiekty takie jak: większe głazy, kaktusy, małe krzaki itp. Sam teren obfituje we wszelkiego rodzaju wzniesienia i wydmy.
Trasa wyścigu jest ściśle wyznaczona przez odmienny rodzaj podłoża (utwardzony, pozbawiony piasku).

Fizyka

Model fizyczny jest główną częścią projektu. Podstawową funkcjonalnością jest odwzorowanie zachowania pojazdu na torze, obejmujące:

  • Reakcję na ruch kierownicą zależną od aktualnej prędkości pojazdu.
  • Wahania korpusu samochodu – działanie resorów.
  • Reakcję na przyspieszenie i hamowanie.

Autopilot

Uproszczona sztuczna inteligencja ma do dyspozycji sterowanie dokładnie takimi parametrami pojazdu co gracze. Jedynym celem stawianym przed autopilotem jest dojechanie do mety w jak najkrótszym czasie. W dowolnym momencie gry można włączyć autopilota, który przejmie całkowitą kontrolę nad pojazdem.