Opis funkcjonalny
Wstęp
VRPlaneRace jest projektem Gry komputerowej powstającej w ramach przedmiotu Virtual Reality.
Projekt jest symulatorem zachowania samolotu podczas wyścigu z innymi samolotami na określonej trasie z określonymi przeszkodami.
Projekt powstał głównie do użytku wewnętrznego zespołu i dla innych celów w ramach Przedmiotu, pozostając otwartym dla wszystkich zainteresowanych użytkowników. Po uruchomieniu użytkownik ma możliwość stworzenia własnego Wyścigu i podłączenia innych użytkowników lub podłączenie się do wyścigu, stworzonego przez innego użytkownika na innym komputerze. Powyższe czynności są dostępne w postaci menu po uruchomieniu programu. Zderzenie się Samolotów, zderzenie Samolotu z Terenem, zderzenie samolotu z Przeszkodą powoduje zakończenie wyścigu przez danego użytkownika.
Ponieważ jednym z celów jest "odczuwanie" lotu, więc bazowym urządzeniem do sterowania lotem Samolotu i wykonaniem manewrów jest Joystick.
Samolot
Prosty model samolotu bez żadnych ruchomych elementów, którego zachowanie pozwala na sprawne sterowanie w celu zakończenia wyścigu oraz uzyskanie na urządzeniu sprzężenia zwrotnego odczuwalnych efektów w trakcie lotu, manewrach a szczególnie przy zderzeniach i rozbiciu. Sterowanie, działające siły i zachowanie są maksymalnie zbliżone do rzeczywistych.
![](images/vrlogo.gif)
Rys.1. Samolot, którym latamy.
Pas startowy
Kawałek lądu, z którego Samolot w sposób zbliżony z istniejącym w rzeczywistości startuje. Lądowanie na Pas Startowy w sposób zbliżony z rzeczywistym nie powoduje rozbicia i zniszczenia samolotu i pozwala zakończyć pomyślnie wyścig.
![](images/lane.jpg)
Rys.2. Pas startowy na mapie.
Autpilot
Autopilot po uruchomieniu wyprowadza maszynę na prosty tor lotu. Wyłączenie autopilota powoduję przejęcie kontroli nad samolotem przez gracza.
Teren
Teren jest nieruchomym lądem i oceanem różnej wysokości. Wysokość lądu powinna jest wyraźnie widoczna dla sprawnego sterowania Samolotem i unikania, bądź obsługi zderzenia. W razie dotknięcia Samolotem terenu Samolot zostaje całkowicie zniszczony.
![](images/map-icon.jpg)
Rys.3. Mapa, na której prowadzona jest rozgrywka.
Dźwięk
Muzyka − melodia grająca w tle podczas wyścigu.
Czynne Dźwięki − dźwięki oddziaływania samolotu (np.:odgłosy silnika, wiatru przy pewnych manewrach, starcie).