Małe punkty za przygotowane rozwiązania🔗

Na kolejnych zajęciach będą omawiane zadania z zestawów publikowanych na stronie przedmiotu. Na początku każdych zajęć każdy student wpisze na liście od 0 do 5 numerów zadań, które w swojej ocenie umie rozwiązać. Za każde takie zadanie otrzyma 1 mp (mały punkt), czyli w sumie za każdy zestaw można w ten sposób zdobyć maksymalnie 5 mp.

Sumę tych punktów zdobytych przez studenta w czasie całego semestru oznaczamy przez A.

Jak łatwo się domyślić ten sposób naliczania punktów obarczony jest pewnymi problemami.

Większość zadań składać się będzie z wielu przykładów. W takim przypadku każdy z tych przykładów będzie rozliczany jako oddzielna zadanie. Jednak zadania składające się z kilku punktów odnoszących się do tego samego zagadnienia będą już traktowane jako jedność.

Może nie być jasne co jest, a co nie jest (poprawnym) rozwiązaniem zadania. Na nasze potrzeby umówmy się, że deklarowane rozwiązanie jest poprawne jeśli jednocześnie

  • nie zawiera istotnych błędów w rozumowaniu (czyli jeśli obliczenia zostałyby wykonane bezbłędnie to otrzymalibyśmy w pełni poprawne rozwiązanie);
  • zasadnicza część obliczeń została wykonana poprawnie (czyli dopuszcza się drobne błędy rachunkowe nie wpływające na istotę rozwiązanie).

Jeśli przy prezentacji rozwiązania okaże się, że rozwiązanie studenta nie wyczerpuje powyższych założeń, to w zależności od jakości rozwiązania (czyli między innymi ilości i rodzaju popełnionych błędów) możliwe będzie

  • zmniejszenie liczby punktów za dane zadanie do 0 mp;
  • zmniejszenie liczby punktów za dany zestaw zadań (nawet do 0 mp);
  • zmniejszenia liczby punktów za wszystkie zestawy zadań (nawet do 0 mp); ta opcja będzie zastosowana tylko w wyjątkowych sytuacjach, na przykład gdy student będzie regularnie zgłaszał rozwiązania zadań bez faktycznej umiejętności ich rozwiązania.

Powyższe zasady sugerują, że lepiej skupić się na porządnym rozwiązaniu kilku zadań.

Małe punkty za przedstawienie rozwiązania🔗

Bez względu na to czy student zgłosi, czy też nie umiejętność rozwiązania danego zadania na początku zajęć, będzie mógł dostać od 0 do 3 mp za jego rozwiązanie przy tablicy. W szczególności oznacza to, że za zgłoszenie rozwiązania, a następnie przedstawienie go można uzyskać w sumie 4 mp.

Liczba punktów za rozwiązanie będzie uzależniona od trudności zadania i poprawności rozwiązania.

Sumę tych punktów zdobytych przez studenta w czasie całego semestru oznaczamy przez B.