Szkic zadania
- Mapy
- LOD
Poziom szczegółowości został zaimplementowany poprzez podział aktualnie wczytanego fragmentu mapy na kafle rozmiaru 32m, a następnie w zależności od odległości przypisaniu kaflom poziomu szczegółowości (od 0 do 6 - 0 odpowiada wykorzystaniu wszystkich próbek wysokości z kafla, 6 odpowiada pobraniu tylko jednej próbki). Należy uwzględnić, aby sąsiadowały ze sobą kafle różniące się co najwyżej jednym poziomem szczegółowości. Następnie w stały sposób rysowane są trójkąty pomiędzy próbkami z jednego kafla oraz łączy się trójkąty pomiędzy kaflami w zależności od zmiany poziomu szczegółowości. Całość uwzględnia eliminację t-krawędzi oraz małych wartości kątów.
- Streaming
Polega na wczytaniu zawsze 4 fragmentów mapy, których środki znajdują się najbliżej obecnego położenia. Wcześniej wczytane fragmenty są wciąż trzymane w pamięci, aż do uzyskania liczby map większej niż 25. W takim przypadku są usuwane wszystkie mapy poza tymi, które znajdują się w obrębie 25 najbliższych fragmentów map. Dzięki temu w przypadku krążenia po stałej okolicy nie następuje ciągłe przeładowywanie pamięci.
- Kolizje
Kolizje powinny być wczytywane wraz z kolejnymi porcjami danych z dysku.
- Widoczność
Prostszą metodą jest wczytywanie komórek siatki znajdujących się w zadanej z góry odległości, trudniejszą - wcześniejsze wyliczenie PVS (Potentially Visible Set) dla każdej komórki.