CAD/CAM - MiNI PW
Curiosity
  • O projekcie
  • Opis
  • Zadania
  • Multimedia
  • Download

Opis zadań

Opis konkretnych zadań potrzebnych do zrealizowania powyższego projektu.

Play online

Szkic zadania

  • Mapy
Teren o wielkości 30km x 30km został podzielony na fragmenty o rozmiarze 0,5km x 0,5km. W ten sposób otrzymano ponad 4000 map wysokości (o rozdzielczości 1 metr). Każda z map została wygenerowana poprzez wylosowanie stałej liczby prostych oraz podniesienie terenu zdłuż prostej o wartość uzależnioną od odległości od prostej (w naszym przypadku w sposób cosinusoidalny). Dodatkowo został nałożony filtr wytłumiający wysokości blisko brzegu do wartości z przedziału 0-0,2 w celu uzyskania względnie płynnych przejść między sąsiednimi mapami.

  • LOD 

Poziom szczegółowości został zaimplementowany poprzez podział aktualnie wczytanego fragmentu mapy na kafle rozmiaru 32m, a następnie w zależności od odległości przypisaniu kaflom poziomu szczegółowości (od 0 do 6 - 0 odpowiada wykorzystaniu wszystkich próbek wysokości z kafla, 6 odpowiada pobraniu tylko jednej próbki). Należy uwzględnić, aby sąsiadowały ze sobą kafle różniące się co najwyżej jednym poziomem szczegółowości. Następnie w stały sposób rysowane są trójkąty pomiędzy próbkami z jednego kafla oraz łączy się trójkąty pomiędzy kaflami w zależności od zmiany poziomu szczegółowości. Całość uwzględnia eliminację t-krawędzi oraz małych wartości kątów.

  • Streaming  

Polega na wczytaniu zawsze 4 fragmentów mapy, których środki znajdują się najbliżej obecnego położenia. Wcześniej wczytane fragmenty są wciąż trzymane w pamięci, aż do uzyskania liczby map większej niż 25. W takim przypadku są usuwane wszystkie mapy poza tymi, które znajdują się w obrębie 25 najbliższych fragmentów map. Dzięki temu w przypadku krążenia po stałej okolicy nie następuje ciągłe przeładowywanie pamięci. 

  • Kolizje  

Kolizje powinny być wczytywane wraz z kolejnymi porcjami danych z dysku.

  • Widoczność  

Prostszą metodą jest wczytywanie komórek siatki znajdujących się w zadanej z góry odległości, trudniejszą  - wcześniejsze wyliczenie PVS (Potentially Visible Set) dla każdej komórki.



Created by Maksym Figat using weebly